hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| بیش از 350 هزار هکتار اراضی ملی البرز تعیین تکلیف و سند دار شد

البرز| بیش از 350 هزار هکتار اراضی ملی البرز تعیین تکلیف و سند دار شد

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز بابیان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: تاکنون طرح کاداستر اراضی ملی در سطح 77 هزار و 324 هکتار اجراشده است.

حامد فرضی بررسی سه هزار و 688 فقره پرونده اعتراضات مردمی در خصوص تداخل اراضی ملی و مستثنیات را از دیگر اقدامات در 40 سال گذشته برشمرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز به دیگر اقدام‌ها برای توسعه فضای سبز در استان اشاره کرد و گفت: با تلاش کارشناسان این اداره کل ظرفیت تولید نهال شهرستان کرج به 30 اصله نهال رسیده است.

او با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور این نهالستان موفق به اخذ استاندارد بین‌المللی ISO 1400 و 9001 شده، گفت: در این مدت شناسایی و نگهداری از ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان در سطح بیش از 10 هزار هکتار انجام‌شده است.

او ادامه داد: همچنین طرح توسعه جنگل و نگهداری از جنگل‌کاری‌های سنواتی در سطح بیش از سه هزار هکتار از عرصه‌های مستعد استان انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: در بخش رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی تاکنون اقدامات خوبی در سطح استان انجام‌شده و 829 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد.

او با بیان اینکه این رفع تصرف‌ها در قالب 424 فقره عملیات انجام‌شده، افزود: طی این سال‌ها در قالب 118 فقره آتش‌سوزی مراتع استان، 342 هکتار اطفای حریق شد.

فرضی به اقدامات حفاظتی و حمایتی در اراضی ملی اشاره کرد و افزود: احیاء و بازسازی 100 هکتار از معادن متروکه، ساخت کمربند حفاظتی بنچ مارک به طول 85 کیلومتر و شناسایی و مبارزه با آفات جنگل‌ها و مراتع در 204 هزار هکتار از مراتع ازجمله این اقدامات است.

استان البرز دارای 430 هکتار اراضی ملی و دولتی است که 370 هزار هکتار آن را مراتع، 15 هزار هکتار جنگل و 45 هزار هکتار را بیابان تشکیل می‌دهد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد